X
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 شهریور 1398
تاسیسات در محل‌های جداسازی

  تاسیسات در محل‌های جداسازی

امتیاز: Article Rating

حفاظت از تاسیسات مکانیکی یکی از مسائل مهم در ساختمان‌هایی که دارای درز انبساطی یا جداسازی از تراز پایه هستند، هنگام بروز زلزله می‌باشد. خرابی و شکست در لوله‌های تاسیسات مکانیکی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی در ساختمان و درنتیجه انهدام کل سازه شود.

سازه‌های جداسازی شده از تراز پایه

 

توجه به استفاده از لوله‌های تاسیساتی با دیتیل مناسب، یکی از مسائل مهم در سازه‌هایی است که در تراز پایه خود جداسازی شده‌اند. با توجه به اینکه در هنگام زلزله، این‌گونه سازه‌ها در محل جداسازی خود دارای حرکت نسبت به قسمت زیر تراز پایه می‌باشند، بنابراین نیاز است از تاسیسات مکانیکی با دیتیل مناسب استفاده نمود تا دچار آسیب دیدگی نشوند. برای جلوگیری از شکست لوله‌ها در قسمت‌های جداسازی شده‌ی سازه از تراز پایه، می‌توان از لوله‌هایی استفاده نمود که امکان تغییرشکل داشته باشند که در تصویر زیر نشان داده شده است.

سازه‌های دارای درز انبساط

 

در ساختمان‌هایی که برای جلوگیری از ایجاد تنش بیش از حد معمول در اعضا آن‌ها به علت تغییر درجه حرارت می‌بایست درز ایجاد نمود، در محل‌هایی که برای سازه درز ایجاد شده است، به دلیل رفتار مختلف سازه هر بخش، جابجایی و تغییر شکل‌هایی در لوله‌های تاسیساتی این بخش‌ها ایجاد می‌شود که برخی از این تغییرشکل‌های محتمل در تصاویر زیر نشان داده شده است.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • تاسیسات در محل‌های جداسازی
  • تاسیسات در محل‌های جداسازی
  • تاسیسات در محل‌های جداسازی
  • تاسیسات در محل‌های جداسازی
  • تاسیسات در محل‌های جداسازی
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.